Op 28 januari vieren we de Data Protection day, ook wel bekend als de Dag van de Privacy.

Deze dag dient als een jaarlijkse herinnering aan organisaties om hun toewijding aan het beveiligen van gegevens te versterken en hun beleid en processen voor gegevensbescherming te herzien. Het moedigt organisaties aan om niet alleen aan regelgevende eisen te voldoen, maar ook om proactieve gegevensbescherming te bevorderen die elk element van hun bedrijfsvoering doordringt.

Onderscheid tussen Data Protection en Privacy

Hoewel “data protection” en “privacy” vaak door elkaar worden gebruikt, is het cruciaal om hun subtiele verschillen te begrijpen. Data Protection omvat een allesomvattende benadering om informatie gedurende haar levenscyclus te beschermen, van verzameling en verwerking tot opslag en uiteindelijke verwijdering. Dit houdt in het implementeren van robuuste beveiligingsmaatregelen, toegangscontroles en encryptietechnologieën om risico’s te verminderen.

Daarentegen richt privacy zich op het recht van een individu om controle te hebben over zijn persoonlijke informatie, waarbij transparantie en controle over gegevensverzameling, verwerking en gebruik worden gewaarborgd. GDPR, bijvoorbeeld, schrijft niet alleen gegevensbescherming voor, maar benadrukt ook het respecteren van de privacyrechten van individuen.

Toewijding van de OASIS Group aan Uitmuntendheid

OASIS staat aan de voorhoede van het versterken van de organisaties van onze klanten met geavanceerde tools en strategieën voor uitgebreide gegevensbescherming. Van state-of-the-art informatiemanagementtechnologieën, waaronder naadloze toegangscontroles, zijn onze oplossingen zorgvuldig ontworpen om in lijn te zijn met de complexe specificaties van Europese wetgeving voor gegevensbescherming.

Deze Data Protection Day bevestigt OASIS Group opnieuw onze toewijding aan het waarborgen van de integriteit, vertrouwelijkheid en beschikbaarheid van informatie. Samen navigeren we door het complexe landschap van gegevensbescherming, waarbij we niet alleen voldoen aan de eisen, maar ook veerkracht bieden binnen processen en oplossingen voor informatiemanagement.

About the author

In mijn rol als Group Marketing Manager ondersteun ik alle teamleden en de organisatie om het merk op de juiste manier te marketen, promoten en vertegenwoordigen als de Europese leider in informatiemanagement.

Ik creëer en beheer campagnes in alle bedrijfstakken en sectoren voor zowel nieuwe als bestaande klanten in alle regio’s, waarbij ik het volledige dienstenaanbod samenvat, inclusief onze bekroonde Omnidox-suite.

< Back to news & blog