Besparing op archiefbeheer: minder stress, lagere kosten en minder CO2-uitstoot.
Verander archiefbeheer in een concurrentievoordeel. Onze branche-experts zorgen dat opslag, scannen en veilige vernietiging bijdragen aan uw bredere bedrijfsdoelen. Als grootste particuliere specialist in informatiebeheer in Europa werken we met iedereen, van gezondheidszorg, internationale advocatenkantoren, energieleveranciers, kleine bedrijven, grote banken en publieke dienstverlening. Ons team levert een betere balans tussen kosten, efficiëntie, naleving en duurzaamheid. Hoe bereiken we die balans? Met 70 locaties zijn we altijd dicht bij u in de buurt aanwezig. En korter reizen betekent minder brandstofverbruik en sneller toegang tot uw documenten. Met 1.700 teamleden die zich 100% richten op het managen van informatiebeheer, zijn we groot genoeg om kostenbesparingen te genereren, maar klein genoeg om hands-on en responsief te zijn. En met bestanden die worden bewaard in één van de meest duurzame magazijnen die ooit gebouwd is, profiteert u van een vermindering van tot wel 40% in CO2-uitstoot.
Geoutsourcet archiefbeheer
Bespaar kosten door ruimte vrij te maken om te verkopen of te hergebruiken. Strikte bewaartermijnprocedures zorgen ervoor dat u nooit betaalt om oud papier op te slaan.
Verwijder archiefkasten en betaal niet langer voor opslagruimte dankzij onze snelle bulkscanservice voor grote volumes.
Robotische procesautomatisering
Implementeer RPA in al uw informatiebeheerworkflows om kosten te verlagen en de productiviteit te verhogen.
Maak uw recordsbeheer modern en profiteer van snellere, schaalbare en nauwkeurigere resultaten.
Vergeet de vertragingen en fouten van gewone post en kies voor een perfecte nabewerking, of het nu gaat om eenmalige mailings of uw volledige correspondentie.
Converteer papieren documentbibliotheken naar geïndexeerde, doorzoekbare digitale bestanden om de efficiëntie en samenwerking te vergroten.
Gedigitaliseerde gegevens binnen handbereik, geïntegreerd met uw interne archiefbeheersystemen.
Robotische procesautomatisering
Implementeer RPA in al uw informatiebeheerworkflows om kosten te verlagen en de productiviteit te verhogen.
Maak uw archiefsbeheer modern en profiteer van snellere, schaalbare en nauwkeurigere resultaten.
Geoutsourcet archiefbeheer
Houd de bewaartermijnen bij met onze strikte governanceprocedures, zodat documenten niet langer worden bewaard dan nodig is of te vroeg worden vernietigd.
Vertrouwelijke documenten worden vernietigd door veiligheidsmedewerkers en bevestigd met een vernietigingscertificaat.
Uitbesteedde opslag dicht bij u in de buurt voor documenten die 100% veilig zijn, maar toch toegankelijk.
Archiveer archief- en overmaatse stukken
U kunt erop vertrouwen dat uw spullen, hoe waardevol, onhandelbaar of kwetsbaar ze ook zijn, in veilige handen zijn.
Een speciale service om magneetbanden en andere media te beschermen en te herstellen na een ramp.
Haal informatie uit gebonden boeken en grootboeken zonder uw waardevolle bibliotheek te beschadigen.
We’ll take the information locked away in legacy media formats like microfiche and make it usable for your team or customers.
Geoutsourcet archiefbeheer
Bewaar vertrouwelijke bestanden en documenten op een beveiligde locatie met eenvoudige opvraagmogelijkheden en scan-on-demand-diensten.
Veiligheidspersoneel vernietigt op veilige wijze onnodige documenten. Dit wordt bevestigd met een vernietigingscertificaat.
Verwijder archiefkasten en betaal niet langer voor opslagruimte dankzij onze snelle bulkscanservice voor grote volumes.
Gedigitaliseerde gegevens binnen handbereik, met minimale rompslomp en maximale veiligheid.
Vermijd de vertragingen en fouten van postverzending en profiteer van perfecte postverwerking.
Uitbestede opslag bij u in de buurt voor kortere ritten – en tot 40% lagere emissies in onze vlaggenschipfaciliteit.
Dankzij onze snelle scanservice hebt u op ieder gewenst moment toegang tot uw papieren documenten op het scherm.
Uw overbodige documenten worden door veiligheidscontroleurs vernietigd. Deze worden vervolgens gerecycled in papierfabrieken.
Maak ruimte vrij om energieverbruik te verminderen met onze snelle bulkscanservice voor grote volumes.
Uitbestede opslag bij u in de buurt voor vertrouwelijke of gevoelige documenten die 100% veilig en eenvoudig te vinden zijn.
Er worden grote hoeveelheden papier verwerkt, zodat uw team sneller op verzoeken kan reageren.
Gedigitaliseerde gegevens binnen handbereik, met minimale rompslomp en maximale veiligheid.
Uw vertrouwelijke materiaal wordt vernietigd door veiligheidscontroleurs. Dit wordt bevestigd met een vernietigingscertificaat.
"Werken met externe ketenpartners vraagt om inzicht in informatie. Hiervoor moesten cliëntendossiers digitaal beschikbaar zijn. Daarnaast is het thuiswerken sterk toegenomen. De coronacrisis heeft het thuiswerken extra versneld."
- Marcel Duffhuis , Projectleider Digitalisering
Antwoorden op veelgestelde vragen over archiefbeheer bij woningcorporaties met OASIS.
Als we dringend toegang tot een document nodig hebben, wie gaat dat dan bezorgen en hoe lang duurt dat?
U zult moeite hebben om een andere archiefbekeerspecialist te vinden voor uw gehele documentlevenscyclus. Wij maken in geen enkel stadium gebruik van externe contractanten: audits, indexering, opslag, scannen of de levering de volgende dag/spoedlevering. Onze geuniformeerde bezorgers zijn gescreend volgens de BS7858-beveiligingsnormen. Wij kunnen een document in minder dan 4 uur in uw handen leggen, of voor toegang op het scherm zullen wij documenten op verzoek uit uw bestandsbibliotheek lokaliseren en scannen. Over de hele linie halen wij 99% van onze SLA-doelstellingen.
Hoe maken jullie onze archiefopslag zo slank en kosteneffectief mogelijk?
De dagen van ‘als je twijfelt, gooi het dan niet weg’-aanpak zijn allang voorbij. De AVG heeft de manier waarop organisaties gegevens verwerken veranderd met de komst van strenge bewaartermijnen. In alle sectoren is de controle op operationele uitgaven, waaronder opslag, flink geintensiveerd. En toch bewaren sommige organisaties nog steeds documenten langer dan de periode die vereist is voor naleving. In feite betalen ze om afval op te slaan in beveiligde hightech panden. Wij hanteren een proactieve benadering van documentbeheer – werken aan audits en houden de bewaartermijn bij om onnodig papier te identificeren en veilig te vernietigen.
Worden onze gegevens veilig beheerd in overeenstemming met alle wettelijke vereisten?
Wij zijn de grootste particuliere informatiebeheerprovider in Europa, met 11.500 klanten. Jaarlijks scannen we meer dan 204 miljoen stukken. Meer dan 115 miljoen archiefdozen en bestanden met barcodes worden opgeslagen in onze beveiligde, ultramoderne faciliteiten in het hele land. Wij beschikken over de relevante ISO-certificeringen voor kwaliteits-, milieu- en informatiebeveiligingsbeheer en Cyber Essentials Plus. Wij zijn gecertificeerd voor veilige vernietiging van vertrouwelijk materiaal, wettelijke toelaatbaarheid van elektronische informatie, screening van beveiligingspersoneel en behoud en verzorging van archiefbibliotheekcollecties. Onze kluisopslag wordt bewaakt met 24/7 videobewaking, toetsenbordbediening en biometrische vingerafdrukscanners. Onze faciliteiten zijn beveiligd met ultramoderne veiligheidsvoorzieningen, waaronder VESDA-alarmen.
Hoe gaat u ons helpen onze milieudoelstellingen te bereiken?
Als u duurzaamheid serieus neemt, heeft u partners nodig die dat ook doen. Onze vlaggenschip London Gateway-faciliteit beslaat 10.000 m2 en is gebouwd volgens de BREEAM ‘outstanding’-normen: ‘s werelds toonaangevende duurzaamheidsnorm voor de bouw van gebouwen. Met een vermindering van 40% in CO2-uitstoot, is het één van de meest duurzame faciliteiten ooit gebouwd. Alles wat we doen is gericht op het minimaliseren van uw CO2-voetafdruk in overeenstemming met onze ISO 14001-certificering voor milieubeheer. Van strak beheerde retentiestrategieën tot brandstofbesparende bezorgroutes.
Hoe gaat u ons helpen vooruitgang te boeken op weg naar digitale transformatie?
Zelfs in de meest papierintensieve sectoren boeken organisaties vooruitgang richting digitale transformatie. Maar als uw documentbeheerportal gescheiden is van uw bedrijfsbeheerplatform, zult u moeite hebben om stappen te zetten op weg naar digitalisering. Wij integreren onze documentbeheerportal met uw interne systeem. Om de efficiëntie en analyse te verbeteren scannen, indexeren en digitaliseren wij oude archieven om onze klanten doorzoekbare gegevens, gestroomlijnde processen en de mogelijkheid om te profiteren van generatieve AI te bieden. We voeren ook pop-upprojecten uit om de efficiëntie te verbeteren en processen te stroomlijnen: een recent voorbeeld is een digitale postkamer opzetten voor een snelle mailcampagne.
Kunt u snel reageren op eventuele wijzigingen in onze eisen?
We zijn groot genoeg om door iedereen vertrouwd te worden, van bekende namen tot publieke dienstverlening. Maar we hebben niet de omslachtige interne structuren van de allergrootste leveranciers, wat betekent dat we snel aan urgente of ad-hocverzoeken kunnen voldoen.
Kunt u de last van het managen van meerdere leveranciers voor archiefbeheer verlichten?
Een betere strategie voor klantgegevens opzetten is één ding, maar archiefstukken kunnen beter en kosteneffectiever worden beheerd in het hele bedrijf, van financiën tot HR. Verschillende leveranciers inschakelen voor opslag, archiefbeheer, digitale postkamers en optimalisatie van bedrijfsprocessen betekent dat u kansen mist om de efficiëntie te verhogen en kosten te besparen. Daarom werken verschillende toonaangevende organisaties in Europa met ons samen om hun informatie over de hele linie te beheren.
Momenteel hebben we de administratie in eigen beheer. Is het niet omslachtig om dit uit te besteden aan OASIS?
Het gemak van het ‘binnen handbereik’ hebben van archiefstukken kan aantrekkelijk zijn. Maar de reden dat toonaangevende organisaties hun archiefbeheer hebben uitbesteed, is dat het waargenomen gemak wordt overschaduwd door te veel nadelen. Proberen een archiefbibliotheek te runnen is natuurlijk niet uw vakgebied. Het opslaan van belangrijke bestanden op uw kantoor brengt het risico met zich mee van onbedoelde schade, verlies, beveiligingsschendingen, verspilde kantoorruimte en verminderde winstgevendheid vanwege de tijd die wordt besteed aan het zoeken naar bestanden. Met OASIS kan ieder bestand binnen enkele uren ‘binnen handbereik’ zijn – hetzij op papier of digitaal – terwijl al uw bestanden correct en kosteneffectief worden opgeslagen en beheerd.
Wij zijn niet tevreden met onze huidige leverancier. Zal de overstap naar OASIS moeilijk zijn?
Het vooruitzicht om duizenden – soms miljoenen – documenten over te dragen aan een nieuwe dienstverlener kan overweldigend zijn. Zozeer zelfs dat sommige organisaties vasthouden aan leveranciers die consequent SLA’s missen, onnodig documenten bewaren die langer dan de bewaartermijn worden opgeslagen, waarvan de milieuprestaties onbevredigend zijn of die geen contracten tegen concurrerende prijzen aanbieden. OASIS heeft uitgebreide ervaring in het overnemen van slecht presterende informatiebeheerprogramma’s. Wij nemen alle hoofdpijn van het verplaatsen van dozen en activa van bestaande leveranciers naar onze beveiligde faciliteiten op ons. Waarbij ons prijsmodel uw transitie- en exitkosten compenseren.