Begin een gesprek Klantenportaal

Woningcorporatie

Wij helpen woningcorporaties om volledig veilig digitaal te werken.

Flexibel, praktisch, veilig De druk van archiefbeheerders halen

Het toegankelijk en beschikbaar maken van informatie voor iedereen binnen uw corporatie wordt steeds belangrijker. Of het nu gaat om het digitaliseren van uw VHE-archief, huurdersarchief, complexarchief of historisch archief, OASIS heeft de kennis in huis om u hierbij volledig te ontzorgen.

Tijdens de dagelijkse werkzaamheden is alle informatie over een complex/project direct digitaal beschikbaar, ongeacht tijd of plaats. Bij een calamiteit direct de tekeningen beschikbaar op je tablet? Documenten worden conform de CORA of VERA structuur ingedeeld. Dit is de referentiearchitectuur voor woningcorporaties. Dit maakt het opzoeken, uitwisselen en op termijn vernietigen van documenten een stuk eenvoudiger.

Van visitekaartje tot A0 bouwtekeningen

OASIS scant alle formaten documenten, van visitekaartje tot en met A0+ tekeningen. Zelfs calques tekeningen en blauwdrukken kunnen wij voor u digitaliseren. Middels OCR technologie maken wij uw archief ook op woordniveau doorzoekbaar, hetgeen de gebruiker veel kostbare zoektijd bespaart.

Rechtstreeks veilige import in uw DMS

Wij hebben met alle toonaangevende ICT leveranciers binnen de wooncorporatiebranche koppelingen en afspraken om de gedigitaliseerde documenten als bulk te importeren op uw eigen server of die van uw ICT leverancier.

OASIS is markleider op het gebied van het digitaliseren van dossiers voor woningcorporaties.

Hoe kunnen we helpen?

  • Maak ruimte vrij
  • Bescherm gevoelige gegevens
  • Verlaag mijn overhead
  • Versnel digitale transformatie
  • Voldoe aan regelgeving
  • Verlaag de druk op mijn team

Geoutsourcet archiefbeheer

Bewaar vertrouwelijke bestanden en documenten op een beveiligde locatie met eenvoudige opvraagmogelijkheden en scan-on-demand-diensten.

Gecertificeerde vernietiging

Veiligheidspersoneel vernietigt op veilige wijze onnodige documenten. Dit wordt bevestigd met een vernietigingscertificaat.

Archiveer of back scannen

Verwijder archiefkasten en betaal niet langer voor opslagruimte dankzij onze snelle bulkscanservice voor grote volumes.

Digitaal archief

Gedigitaliseerde gegevens binnen handbereik, met minimale rompslomp en maximale veiligheid.

Digitale postkamer

Vermijd de vertragingen en fouten van postverzending en profiteer van perfecte postverwerking.

Documentopslag

Uitbesteedde opslag bij u in de buurt voor documenten die gegarandeerd veilig en toch makkelijk in te zien zijn.

Opslag van tape en de mediakluis

Een speciale service om magneetbanden en andere media te beschermen en eenvoudig toegankelijk te houden voor herstel na een ramp.

Geoutsourcet archiefbeheer

Bespaar kosten door ruimte vrij te maken om te verkopen of te hergebruiken. Strikte bewaartermijnprocedures zorgen ervoor dat u nooit betaalt om oud papier op te slaan.

Archief of back scannen

Verwijder archiefkasten en betaal niet langer voor opslagruimte dankzij onze snelle bulkscanservice voor grote volumes.

Robotische procesautomatisering

Implementeer RPA in al uw informatiebeheerworkflows om kosten te verlagen en de productiviteit te verhogen.

AI-gestuurd archiefbeheer

Maak uw recordsbeheer modern en profiteer van snellere, schaalbare en nauwkeurigere resultaten.

Digitale postkamer

Vergeet de vertragingen en fouten van gewone post en kies voor een perfecte nabewerking, of het nu gaat om eenmalige mailings of uw volledige correspondentie.

Archief of back scannen

Converteer papieren documentbibliotheken naar geïndexeerde, doorzoekbare digitale bestanden om de efficiëntie en samenwerking te vergroten.

Digitaal archief

Gedigitaliseerde gegevens binnen handbereik, geïntegreerd met uw interne archiefbeheersystemen.

Robotische procesautomatisering

Implementeer RPA in al uw informatiebeheerworkflows om kosten te verlagen en de productiviteit te verhogen.

AI-gestuurd archiefbeheer

Maak uw archiefsbeheer modern en profiteer van snellere, schaalbare en nauwkeurigere resultaten.

Geoutsourcet archiefbeheer

Houd de bewaartermijnen bij met onze strikte governanceprocedures, zodat documenten niet langer worden bewaard dan nodig is of te vroeg worden vernietigd.

Gecertificeerde vernietiging

Vertrouwelijke documenten worden vernietigd door veiligheidsmedewerkers en bevestigd met een vernietigingscertificaat.

Scannen op aanvraag

Bespaar op kopieerkosten met onze snelle en veilige scanservice voor uw papieren documenten.

Documentopslag

Uitbestede opslag bij u in de buurt voor vertrouwelijke of gevoelige documenten die 100% veilig en eenvoudig te vinden zijn.

Scan bij binnenkomst

Er worden grote hoeveelheden papier verwerkt, zodat uw team sneller op verzoeken kan reageren.

Digitaal archief

Gedigitaliseerde gegevens binnen handbereik, met minimale rompslomp en maximale veiligheid.

Gecertificeerde vernietiging

Uw vertrouwelijke materiaal wordt vernietigd door veiligheidscontroleurs. Dit wordt bevestigd met een vernietigingscertificaat.

Worden onze gegevens veilig beheerd in overeenstemming met alle wettelijke vereisten?

Wij zijn de grootste particuliere informatiebeheerprovider in Europa. Elk jaar scannen we meer dan 204 miljoen items. Meer dan 115 miljoen archiefdozen en bestanden met barcodes worden opgeslagen in onze beveiligde en moderne faciliteiten in het hele land. Wij beschikken over de relevante ISO-certificeringen voor kwaliteits-, milieu- en informatiebeveiligingsbeheer en Cyber Essentials Plus. Wij zijn gecertificeerd naar normen met betrekking tot veilige vernietiging van vertrouwelijk materiaal, werken volgens de wettelijke toelaatbaarheid van elektronische informatie, screenen onze mensen die in een beveiligde omgeving werken en dragen bij aan behoud en verzorging van archiefbibliotheekcollecties. Onze kluisopslag wordt bewaakt met 24/7 videobewaking, toetsenbordbediening en biometrische vingerafdrukscanners. Onze faciliteiten zijn beveiligd met ultramoderne veiligheidsvoorzieningen, waaronder VESDA (Very Early Smoke Detection Apparatus) alarmen. Uw gegevens worden vervoerd in een speciaal beveiligd voertuig middels GPS. Waardoor wij op ieder moment de exacte locatie van al onze OASIS-voertuigen kunnen bepalen.

Begrijpt u de complexiteit van informatiebeheer bij woningcorporaties?

Het toegankelijk en beschikbaar maken van de juiste informatie voor iedereen binnen uw corporatie, wordt steeds belangrijker. Of het nu gaat om het digitaliseren van uw VHE-archief, huurdersarchief, complexarchief of historisch archief, OASIS heeft de kennis in huis om u hierbij volledig te ontzorgen.
Bij een calamiteit direct de tekeningen beschikbaar op uw tablet? Documenten worden conform CORA of VERA referentiearchitectuur van uw woningcorporatie ingedeeld. Dit maakt het opzoeken, uitwisselen en op termijn vernietigen van documenten een stuk eenvoudiger.
OASIS scant alle formaten documenten, van visitekaartje tot en met A0+ tekeningen. Zelfs calques tekeningen en blauwdrukken kunnen wij voor u digitaliseren. Middels OCR technologie maken wij uw archief ook op woordniveau doorzoekbaar, hetgeen uw medewerkers veel kostbare zoektijd bespaart en ze zich kunnen richten op hun kerntaken.

Hoe maken jullie onze archiefopslag zo slank en kosteneffectief mogelijk?

Beperkingen in de overheidsuitgaven betekenen dat kostenbesparing altijd een prioriteit is. Maar sommige zorgaanbieders bewaren documenten langer dan de periode die vereist is voor naleving: in feite betalen ze uitbestede leveranciers om afval op te slaan in beveiligde high-tech gebouwen. Wij hanteren een proactieve benadering van documentbeheer: we werken aan audits, catalogisering en retentietrackingstrategieën om onnodig papier voor u te identificeren en veilig te vernietigen. En als specialist in informatiebeheer helpen we met alle aspecten van opslag, scannen en vernietigen van backofficegegevens en patiëntendossiers. Eén enkele leverancier die uw efficiëntie verhoogt en de tijd dat u besteedt aan het beheren, minimaliseert.

Als onze gescande documenten in een juridisch proces gebruikt zouden moeten worden, zouden ze dan toegelaten worden?

Om te bewijzen dat een digitaal bestand een waarheidsgetrouwe weergave is van een papieren exemplaar, moet het zijn gescand in een ruimte die valt onder BS 10008. Sommige leveranciers verwijzen mogelijk naar deze Britse norm, maar hebben de certificering niet op de locatie waar de digitalisering plaatsvindt. Dat is een groot probleem als u een document in een rechtszaak moet gebruiken en het origineel is vernietigd om ruimte vrij te maken. Alle OASIS-scanlocaties vallen onder BS 10008.

Worden onze documenten in de buurt opgeslagen om de uitstoot te minimaliseren en ze snel toegankelijk te maken?

We hebben 70+ locaties in zes landen, waaronder zo’n 15 in Nederland en België. Bestanden (hardcopy of gescand) zijn binnen handbereik alsof uw documenten nog op locatie zijn – service-opties variëren van 48 uur tot minder dan 4 uur. Noodlevering is 24/7 beschikbaar via ons team van beveiligingsmedewerkers.

Hoe kunt u ons proces voor het reageren op een verzoek om inzage in persoonsgegevens (SAR) verbeteren?

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) stelt dat wanneer een individu een kopie van zijn persoonlijke gegevens aanvraagt, er binnen een maand op gereageerd moet worden. Als de gegevens tientallen jaren oud zijn, of slecht gecategoriseerd, kan het opsporen ervan tijdrovend en stressvol zijn voor uw personeel. Vertragingen zijn schadelijk vanuit een reputatie- en financieel oogpunt en kunnen stressvol zijn voor het individu. Wij werken samen met zorgverleners om documenten te indexeren, catalogiseren en veilig op te slaan – gescand of op papier – waardoor zoeken en ophalen snel en eenvoudig is. Wij bieden ook ‘lift the lid’-programma’s om handmatig oude archieven te inspecteren voor organisaties die niet zeker weten welke gegevens ze bevatten.

Hoe kunt u ons helpen onze milieudoelstellingen te behalen?

Als u duurzaamheid serieus neemt, heeft u partners nodig die dat ook doen. Onze vlaggenschip London Gateway-faciliteit beslaat ruim 10.000 m2 en is gebouwd volgens BREEAM ‘outstanding’-normen: ‘s werelds toonaangevende duurzaamheidsnorm voor gebouwen. In ons wagenpark met elektrische voertuigen vervoeren wij uw gegevens naar één van de meest duurzame magazijnen ooit gebouwd – met een verlaging van 40% in koolstofuitstoot. Energie-efficiëntie wordt bereikt middels fotovoltaïsche panelen, regenwateropvang, verbeterde thermische prestaties en luchtdichtheid van het gebouw. Tenslotte, wordt 95% van de gegenereerde afvalstoffen ter plaatse gerecycled.